​ThinkGlobal – школа, яка вчить стати кращою версією себе
ArtModels
​ThinkGlobal – школа, яка вчить стати кращою версією себе

ThinkGlobal – школа, яка вчить стати кращою версією себе

Інноваційна школа, що вже сьогодні живе завтрашнім днем, – це про ThinkGlobal у Рівному. Тут цінують підприємницький характер учня, ініціативу заохочують, а не карають і найголовніше – розвивають в дітях мислення творця, а не виконавця. Ми розпитали у адміністратора з академічних питань Людмили Назарець про нешаблонні підходи до навчання, які й вирізняють освіту в ThinkGlobal з-поміж усіх інших.

ThinkGlobal – буквально це школа глобального мислення. Як би Ви пояснили, що це таке і навіщо розвивати саме цю навичку?

– Як на мене, мислити глобально – це немовби стрибати вище своєї голови. Цю навичку варто розвивати насамперед для того, щоб стати успішним. Із огляду на якісно нову соціальну організацію сучасного світу, діяльність людини виходить за межі національного простору та безпосередньо дотична до інших країн, світоглядів та культур. Готових рецептів годі шукати, проте наші діти живуть у той час, коли важливо вчитися, бути креативним, уміти працювати в команді, перевіряти факти або навіть залишати питання відкритими. Сьогодні всі, хто має відношення до освіти, в один голос стверджують, що школа повинна підготувати дитину до майбутнього. Але ж кожен наступний день – це і є майбутнє. Тобто, розвиваючи гнучкі навички сьогодні, ми допомагаємо дітям вже завтра стати кращою версією себе.

У чому інноваційність школи ThinkGlobal?

– ThinkGlobal – це відкритий простір для експериментів та нововведень. Мені надзвичайно імпонує, що наша школа фокусує свої зусилля насамперед на тому, щоб постійно підтримувати у дітей пізнавальний інтерес до навчання. Безумовно, заклад забезпечує виконання держстандарту МОН України, але демократична атмосфера життєтворчості, ексклюзивні авторські курси, проєктна діяльність, прикладний характер завдань, інтегроване навчання, співпраця з міжнародними організаціями – це те, що є фундаментом нашої системи навчання. Якщо дитина запитує: «Для чого це робити?» – то ми сприймаємо це як індикатор зародження мислення творця.

ThinkGlobal – це середовище гармонійного розвитку, де є колектив закоханих у свою справу викладачів, які не вміють працювати за шаблонами. Вранці діти хочуть іти до школи, а впродовж канікул чи навіть вихідних сумують за нею. Хіба це не чудово?

А чого варті прикладні завдання? Математика на прикладі задач для нафтогазового сектору, українська мова на зразках медійних продуктів чи реклами, географія у контексті світової логістики, література у синергії з історією та інші.

Розкажіть про масштаби Вашого впливу на виховання нового покоління українців?

– Так, мережа налічує 25 закладів по Україні. Щодо масштабів впливу на дітей, то тут важливо керуватися принципом «не нашкодь». Я думаю: життєвонеобхідним є те, щоб вони виросли зі сформованими загальнолюдськими цінностями, були самостійними, шляхетними та водночас відповідальними за свої вчинки. Інколи трапляється, що батьки хочуть раніше забрати дитину зі школи і чують у відповідь: «Я не можу. У мене самостійна робота».

Сучасні діти значно вільніші, розкутіші, безпосередніші. Через своє «цифрове дитинство» вони не можуть довго концентруватися на одному матеріалі. Але справа тут не лише у непосидючості: у нинішніх дітей суттєво швидший темп життя, вимога більшої свободи та необхідність приймати набагато більше рішень. Вони радше запитають поради в Google, ніж у вчителя. І це є їх сильні сторони, які потрібно використовувати під час уроків. Віра дітей у те, що вони можуть впоратися із найскладнішими завданнями навіть без досвіду (бо головне – бажання) – направду творить дива. Наші студенти – від наймолодших першокласників до найстаршого 8-го класу – грамотно користуються навчальними ґаджетами, використовують у процесі навчання сервіси Google, створюють PowerPoint презентації для захисту своїх проєктних робіт, розуміються на тому, як захистити персональну інформацію у соцмережах, продукують оригінальні ідеї під час участі у міжнародних проєктах, наприклад, у співпраці із Nobel Explorers і багато іншого.

Яку систему мотивації та оцінювання знань практикують педагоги у Вашому закладі? Що є показником успішності чи неуспішності.

– Щоразу, коли у мене про це запитують, я пропоную таке опитування. Припустимо, є певний тест із 12 завдань, кожне завдання якого оцінюється в 1 бал. Дитина, виконавши його, отримує оцінку 11. Чому так? Переважна більшість людей, у яких я цікавилася, відповіли: «Бо є одна помилка». І це є найперша проблема у сприйнятті успіху. Дитина отримала 11 балів з 12-ти, тому що виконала правильно 11 завдань. Тільки так! І не інакше.

Особисто я вперше почула про ThinkGlobal, коли ретельно вивчала питання щодо альтернативних систем оцінювання в Україні, готуючись до майстер-класу з педагогами з теми: «Оцінка: це добро чи зло?». Мене вразила ця проста й геніальна ідея: оцінювати окремо академічний прогрес і поведінкові прояви дитини. Навчальний прогрес ми оцінюємо у системі Experience Points, тобто на кожному уроці можна отримати максимум 100 XP.

Продуктивна взаємодія у школі відбувається завдяки дотриманню правил. Гейміфікована система оцінювання повністю дає можливість зняти напругу у дисциплінарних питаннях. Як у грі: кожна дитина має три зелені магніти. У випадку, якщо правила порушуються, магніти змінюються на жовті та червоні. Для того, щоб знову відновити своє «здоров’я» до зелених магнітів, потрібно скористатися «аптечкою» зі спеціальними завданнями, тобто відпрацювати. Якщо студент має три червоних магніти (критичні зауваження), то його чекає покарання: наступного дня йому заборонено відвідувати школу. Із практики скажу, що зазвичай діти відпрацьовують аж до 18:00, аби лишень не позбутися можливості завтра прийти до школи.

Чи думаєте Ви, що школа впливає на учнів під час професійного вибору?

– Безперечно, що так. Як тінейджер може свідомо обрати, чим займатися або куди вступати, якщо нічого не знатиме про реальний світ? І хто краще аніж інноваційна школа, впроваджуючи проєктну діяльність, розмовні клуби, налагоджуючи міжнародну співпрацю, залучаючи до викладацької діяльності фахівців із різних сфер, допоможе їм у цьому? Студенти майже щодня отримують практичний досвід командної роботи, публічних презентацій, рефлексії. Ми торуємо новий шлях взаємодії. Це – співпраця, тайм-менеджмент та лідерство.

Які поради Ви б дали батькам першокласників?

– Завжди вірити у своїх дітей. І пам’ятати вислів Марії Монтессорі: «Дітей вчить те, що їх оточує».

facebook-circular-logo instagram Group